3 Ocak 2015 Cumartesi

Sevgi Bağları (Now and Then)





  Sevgi Bağları (Now and Then)


 
 Yıllar evvel izlediğim bu film çocukluk hayalimi de barındırdığı için mi bu kadar güzel gelmişti bana? Bilmiyorum, ama hepimizin hayatında böyle hayaller kurduğu ve hatta salak bir nesil olmaya meyilli olduğumuz bu tarz film ve benzerlerinden çok hoşlandığımız yıllar vardı. Şükür ki salak olmadık :)


Hani şu Amerikan filmlerinde düz sokakların, müstakil evlerin ve evlerin bahçelerinin olduğu hatta çocukların bisiklet sürdüğü sokaklar vardır.  İşte film böyle bir yerde geçiyor. Artık "hollywood effect" mi dersiniz ne dersiniz bilmem ama ben bu filmi izledikten sonra böyle bir sokakta yaşamanın ve arkadaşlarımla böyle bir ağaç evimizin olmasının hayalini kurmuştum. Zaten oldum olası ağaç evlere karşı hayranlığım bitmek bilmedi ama bu filmden sonra daha da artmıştı bunu hatırlıyorum.
  Televizyonda yayınlarken "Sevgi Bağları" diye izlediğimi hatırlıyorum ama internette "Bağlılık Yemini" diye çevirmişler filmin adını. Beş dakika öncesini hatırlayamayan ama çocukluğuna dair her şeyi hatırlayan biri olarak yanıldığımı sanmam. İnternetteki yanlıştır :) Her neyse...




   Sokakta oynamanın zevkini yaşamış bir çocuk olduğum için belki de unutmamışımdır bu filmi. Zaten 90'larda çocuk olanlar dediklerime yabancı değil çünkü biz sabahtan akşama sokakta oynayan, bisiklet süren, su balonu oynayan ve hatta cin çağıran (sonra da gece korkudan uyuyamayıp yatağın altını kontrol eden) çocuklardık.

   Ve tabi ki hepimizin sağlam dostlukları vardı, günün birinde hepimiz bir tarafa dağılacak olsak da...


   Şimdi sokakta toza bulanana kadar oynamanın tadını almış neslin son evlatları; çocuk filmi, derinliği yoktur falan demeyi bırakıp açın bu filmi alın abur cuburunuzu yanınıza ve nostalji yapın bugün. İyi gelecek inanın ;)





0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

© 2011 "Eflâtun rengi hayaller kuran bir suskunun sözleridir.", AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena